Radiotystnad

I fredags fick jag tandvärk, försökte strunta i det ett par dagar men i förrgår fick jag nog, vilket slutade i en väl genomförd, peruansk rotfyllning.
Det finns tre saker jag är rädd för; mörkret, tunnelbanespärrar och tandläkare. Jag kan inte direkt säga att min syn förändrats efter detta, smärtan var ett faktum under timmarna under den osköna strålkastaren hos tandläkaren, men nu känner jag mig som en ny människa och är redo att bocka av ännu ett av mina mål, att besöka Titicaca.
Jag sitter nämligen på flygplatsen i Lima med min ryggsäck incheckad, och väntar på ett plan som ska ta mig söderut, mot Bolivias gräns. Där ska jag besöka världens högst belägna sjö, Titicaca och bo hos en av familjerna som har sina hem på de flytande öarna i sjön, efter det ska jag ta mig över till Bolivia och därifrån återvända hem igen... Så är planen iallafall. Än har jag bara flygbiljetter, men löser övriga detaljer på plats.
Önskar er en härlig torsdag och helg, när jag nu kanske kommer befinna mig utanför wifi-världen ett par dagar.



Kommentarer
Mika

Coolt! Såg när Kjell Bergqvist var där, så häftigt! :)

2013-08-29 @ 16:51:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisaperu.blogg.se

Den här bloggen har handlat om mitt liv i Peru, där jag spenderade 6 månader. Många upplevelser finns i text, men även i bild. Jag som skrivit heter Lovisa, är 22 år ung och har precis börjat resten av mitt liv! Kontakt: [email protected]

RSS 2.0