Marsvinsvecka

Den här veckan har vi ätit marsvin, eller cuy, som det så fint heter här. Om jag ska vara helt ärlig så slank det ner ganska fint, det smakade inte illa alltså. Det påminner lite om kyckling till smaken men djuret har väldigt lite kött på sig och är samtidigt ganska dyrt, och för att inte tala om känslan av att se en friterad marsvins-kropp ligga på tallriken, så är slutsatsen att det vi kanske inte gör det till en tradition. Att äta cuy alltså... (Så du kan vara lugn Moa!)
 
Övriga detaljer;
  • Mina nya kurser har startat, en inom psykologi och en inom projektledning, spännande!
  • Jag har fått ordning på mitt studiebidrag från CSN, äntligen!
  • Vi hittade cubanska Vin Diesel.
  • Tatuering gjord!
  • Jag gillar punktlistor.
 
 
 
Hasta luego!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisaperu.blogg.se

Den här bloggen har handlat om mitt liv i Peru, där jag spenderade 6 månader. Många upplevelser finns i text, men även i bild. Jag som skrivit heter Lovisa, är 22 år ung och har precis börjat resten av mitt liv! Kontakt: [email protected]

RSS 2.0