Awkward

Okej, så följande lilla incident är direkt hämtad från träningspasset, där jag är huvudperson och blir överraskad av en nyfiken herre...
Jag var mitt uppe i en intesiv övning på utegymmet här i närheten, när jag lägger märke till en man som står och tittar från andra sidan gatan. Han står vid vägkanten och när jag tittar dit lyfter han handen i en vinkning som inte blir besvarad. Jag återgår till min övning, där jag för övrigt höll på att sätta nytt personbästa, när jag i ögonvrån ser att han lämnar sin post i väntan på bussen och korsar gatan, på väg åt mitt håll.
En konversation utbryter, där mannen hälsar och frågar vart jag kommer ifrån, och när han klarat av den obligatriska biten där han förklarar att han älskar blont hår och att tjejer från Sverige är såååå vackra (nej, jag är inte självgod, jag råkar bara ha ljusast hår i San Miguel), så frågar han mig helt plötsligt om jag är trött. Jag svarar artigt att jag är nog lite trött. Han frågar igen, samma fråga. Jag ger samma svar, men långsamt den här gången och försöker dölja irritationen. En tredje gång säger han samma ord men pekar på sitt vänstra ringfinger, varpå jag förstår att han frågat om jag är GIFT inte trött (casada = gift, cansada = trött)...
Sen kan man ju diskutera varför den här mannen villa veta det, men jag väljer att lämna ute den delen.
 
Om jag tog första bussen till spanskaskolan? Om jag ska lägga mer energi på att lära mig spanska? Om påven har en rolig mössa? JA x 3.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisaperu.blogg.se

Den här bloggen har handlat om mitt liv i Peru, där jag spenderade 6 månader. Många upplevelser finns i text, men även i bild. Jag som skrivit heter Lovisa, är 22 år ung och har precis börjat resten av mitt liv! Kontakt: [email protected]

RSS 2.0