Helg!

Likt en humla som upptäcker en blomma med den fräschaste nektar, en skriande fiskmås som just ska till att dyka efter dagens skrovmål i en sjö eller ett barn på julafton, precis den känslan, har jag inte just nu. Faktum är att det inte är jättestor skillnad på helg och vardag här, inte än, för när jag är i skolorna är det så mycket nytt hela tiden så det blir aldrig det där vardags-lunktet man enkelt hamnar i i sin rutin hemma.
Men helg existerar här också! Två lediga dagar som jag ska ägna åt plugg, shopping, träning och nöjen. Och måndag kväll är Sangria-kväll, så jag ska inte klaga!

Ett tips tänkte jag också dela med mig av. Jag pratar inte om honom ofta (av förklarliga själ), men jag har en lillebror, för er som inte visste. Han är en klippa när det gäller data/it och jag hörde av mig till honom för lite tips. Vi utbytte lite artighets-fraser där jag frågade hur han har det och han frågade mig detsamma. Jag förklarade att jag inte har så många vänner än varpå jag erhåller följande briljanta svar, som också blir dagens tips:
"Prova att duscha det brukar folk uppskatta har jag märkt efter 20år!"

Te veo muy pronto!
-Lovisa



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisaperu.blogg.se

Den här bloggen har handlat om mitt liv i Peru, där jag spenderade 6 månader. Många upplevelser finns i text, men även i bild. Jag som skrivit heter Lovisa, är 22 år ung och har precis börjat resten av mitt liv! Kontakt: [email protected]

RSS 2.0