Dikt

Barnen hade i uppgift i skolan att skriva dikter, så jag fick blodad tand och tottade ihop en på bussen:
 
Sex månaders tid är snart slut
Ett halvår som givit mig krut
Underbara människor har jag mött
Och även om jag saknat bearnaisesås till mitt kött
Så kommer jag återvända hit
Till landet där man absolut inte behöver någon kredit
För allt här är billigt och värt
Allt ätbart, sevärt, vitt, svart och skärt
Peru som bjudit mig på så mycket gott
Har en stor plats i mitt hjärta fått
Trots upprepade besök hos tandläkare och dant
Så är det jag säger helt sant
Te amo Peru,
Får jag bli din fru?
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisaperu.blogg.se

Den här bloggen har handlat om mitt liv i Peru, där jag spenderade 6 månader. Många upplevelser finns i text, men även i bild. Jag som skrivit heter Lovisa, är 22 år ung och har precis börjat resten av mitt liv! Kontakt: [email protected]

RSS 2.0