Dagsplaner till min lycka

Nu är dagen här, som jag har längtat! Jag har tjatat, bett, bönat, mutat och nog gjort allt för att detta skulle hända. Vi har nämligen äntligen bestämt oss för att gå till the one and only; DJURPARKEN! Zandra har inte varit där än och jag kan inte bärga mig tills hon får se alla djur. Oh happy day!
Som vanligt är det 16 grader och moln här, vet inte hur länge sen det var vi såg solen, men vad gör det; Parque de las Leyendas, here we come!
 
Efter djurparken ska vi bege oss in mot centrala Lima och busskontoret för att boka en liten resa, innan Zandra åker hem (om mindre än två veckor). Resan kommer ta oss till Ica, en stad ca 20 mil från Lima. Staden är som en oas mitt bland massa sanddyner där vi kommer sandboarda bl.a. Där finns också ett känt musem med mumier, från förcolumbiansk tid (alltså innan 1492- sök på google för mer info).
 
Bild från en solig dag (åh vad jag saknar solen)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisaperu.blogg.se

Den här bloggen har handlat om mitt liv i Peru, där jag spenderade 6 månader. Många upplevelser finns i text, men även i bild. Jag som skrivit heter Lovisa, är 22 år ung och har precis börjat resten av mitt liv! Kontakt: [email protected]

RSS 2.0