Jordskalv och bio-mys

På tisdagen skakades Peru av ett jordskalv, det var en märklig känsla av maktlöshet, även om det bara varade ett par sekunder och ingenting skadades. Det är något jag nu har kryssat av på min lista och aldrig behöver vara med om igen, tack! I skolorna dagen efter var det förstås ett hett samtalsämne, "Var befann du dig när det skakade?", "Vad gjorde din familj?" osv.
 
I övrigt ägnades tisdagen åt plugg och avslutades med bio. Vi har blivit lite av stamkunder på ortens biografer, och har redan hunnit beta av dessa tre filmer:
 
Gårdagen fortgick utan överraskningar och vi brände iväg till Villa el Salvador för att sedan återvända hem vid 20.30-tiden. Idag blev en märklig dag, vi var inställda på att ta oss till Pachacutec för fotbollsträning, men det blev hastigt och lustigt inställt, vilket resulterade i att jag nu sitter här...
 
Te veo muy pronto!
-Lovisa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisaperu.blogg.se

Den här bloggen har handlat om mitt liv i Peru, där jag spenderade 6 månader. Många upplevelser finns i text, men även i bild. Jag som skrivit heter Lovisa, är 22 år ung och har precis börjat resten av mitt liv! Kontakt: [email protected]

RSS 2.0