Fix

Just nu är det lite saker på gång här i landet med perukerna.
I morse mötte jag upp Zandra på flygplatsen, vi tog en (förvånansvärt säker och bekväm) taxi till vår lägenhet och har nu tagit igen några timmar sömn, mer behövligt för henne efter 26h flygresa än för mig dock.
 
Annars är det fix med mina studier som tar mycket tid. Det är vissa som undrat vad jag pluggar, så här kommer äntligen ett ganska utförligt svar.
Jag läser lösryckta kurser i marknadsföring, såsom grafisk kommunikation, marknadsföringens etik mm, där jag med hjälp av studievägledare satt ihop ett stort pussel för att få det att fungera.
Kraven från min sida var: studiestödsberättigade kurser inom marknadsföring på 75% deltid, och efter X antal möten, samtal, mail och svordomar så lyckades vi få ihop det. Jag läser nu allting på distans från Sverige, så det mesta är på svenska, men en del även på engelska (ingenting på spanska).
Det var kämpigt att lägga upp en sån plan eftersom de flesta högskolekurser går på 50% eller 100%, men vi löste det med att jag läser mina förstaval på högskola/universitet på 50% och sen fyller ut med kompenserande lösa kurser på 25%.
Hur som helst, får jag inte ordning på min ansökan till CSN, så det tar lite tid och energi. Men snart hoppas jag att det är klart så jag får mitt studiestöd och kan koncentrera mig mer på mina studier och upplevelser här!
 
Bjuder på ett smile, känsliga läsare varnas...
 
 
Te veo muy pronto!
-Lovisa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisaperu.blogg.se

Den här bloggen har handlat om mitt liv i Peru, där jag spenderade 6 månader. Många upplevelser finns i text, men även i bild. Jag som skrivit heter Lovisa, är 22 år ung och har precis börjat resten av mitt liv! Kontakt: [email protected]

RSS 2.0