Ingen kommer ihåg en fegis...

Ja, så har det låtit för mig sen jag tog min 23kg tunga väska och satte mig på planet till det här kulinariskt rika landet. Har ju skrivit om cevichen, bara det var en upplevelse. Men det är ingenting mot vad jag var med om idag, jag såg lite välbekanta namn på menyn och tog en maträtt där jag kände igen orden nöt (alltså från ko), potatis och ris, tänkte "äsch, hur illa kan det va med lite nötkött och potatis". Inte hade jag väntat mig att jag skulle sitta här och skriva att jag har ätit KO-LEVER, för första gången i mitt liv.
Konsistensen var väldig svampig och mjuk, smaken var som kött ungefär, men sen var det någon stark sås som tog bort mycket smak (tur var det kanske).
 
 
Te veo muy pronto!
-Lovisa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisaperu.blogg.se

Den här bloggen har handlat om mitt liv i Peru, där jag spenderade 6 månader. Många upplevelser finns i text, men även i bild. Jag som skrivit heter Lovisa, är 22 år ung och har precis börjat resten av mitt liv! Kontakt: [email protected]

RSS 2.0