Lugnet före stormen

Imorgon kommer Zandra, så idag är sista dagen som enda svensk här (vad jag vet), med andra ord; lugnet för stormen! Och då menar jag en bra storm, en storm där det enda som kommer blåsa bort är min stundtals påträngande ensamhet. Vi har planer på att göra lite "must-sees" och sånt, bl.a. Machu Picchu har jag hört ryktas om!!!
 
I övrigt har slutet på den här veckan levt upp till förväntningarna, fredagen i Pachacutec med jobb på skolan där, vi pysslade och målade på konstverk som eleverna gjort. Lördagen startades med träning, det var jättefint väder, så jag promenerade ner till havet också (tror det är ca 3km), som sagt ingen jättefin plats, för dom håller på med massa vägarbeten eller något, men jag gillar ändå havet. Sen mötte jag upp Nancy för att åka in till centrala Lima och pianobaren Munich där dom serverar den godaste Sangrian!
Idag söndag, av förklarliga skäl, blev det sovmorgon, och sen fixa inför att Zandra kommer hit. Imorgon kl 05.45 landar hon på Jorge Chávez, flygplatsen, och jag ska möta henne där.
 
Bjuder på lite bilder som kompensation för föregående bildlösa inlägg:
 
Först en av eleverna som gjort en uppgift, att rita av och skriva om en person, hon valde mig, så smickrad
 
Jag och två elever från skolan i Villa el Salvador
 
Jag pysslar på skolan i Pachacutec
 
Den här söta hittade vi på skolan, en av mammorna tog hem den och räddade förmodligen livet på den
 
Träffade Michael Peruano
 
Min gata
 
Mitt hus
 
Te veo muy pronto!
-Lovisa


Kommentarer
husetmalmberg

Hälsningar till dig Lovisa. Hur länge ska du stanna? Hälsningar Barbro (Julias mormor)

Svar: Tack så mycket! Här kommer en hälsning till Er också, från Peru. Jag stannar till den 30 oktober (alltså 6 månader).
Kram
Lovisa

2013-05-27 @ 09:21:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisaperu.blogg.se

Den här bloggen har handlat om mitt liv i Peru, där jag spenderade 6 månader. Många upplevelser finns i text, men även i bild. Jag som skrivit heter Lovisa, är 22 år ung och har precis börjat resten av mitt liv! Kontakt: [email protected]

RSS 2.0