Tidsinställda förklaringar

Hola!
 
När det här publiceras är det natt här hos mig och morgon i det avlånga landet lagom.
Det är många som frågar om skillnaderna mellan Sverige och Peru, och därför tänker jag tillägna nyfikna ett litet förklarande inlägg. Nu har jag bara spenderat knappt tre dagar här, men det är en del saker som är ganska tydliga redan nu.
  • För det första är det sju timmars tidsskillnad, jag är sju timmar efter Sverige.
  • Många frågar om vädret, det är inte sommar här nu, mer höst. Det är ca 22 grader hela dagarna med ett tjockt molntäcke och hög luftfuktighet; inget solväder med andra ord.
  • Väldigt få pratar engelska här, men alla är väldigt trevliga.
  • Sen är det ju förstås det här med tider, av det lilla jag hunnit uppleva och det jag har hört innan har jag förstått att en tid här är något flexibelt och inget man behöver hålla.
Lite kuriosa sådär!
 
 
Te veo muy pronto!
-Lovisa


Kommentarer
Maria

OK då kanske Peru skulle passa din pappa vad det gäller klockan och tider. :-) ha det så bra. kram från faster

Svar: Ja, precis min tanke! Hälsa alla där hemma! Kramar
Lovisa

2013-05-06 @ 19:08:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisaperu.blogg.se

Den här bloggen har handlat om mitt liv i Peru, där jag spenderade 6 månader. Många upplevelser finns i text, men även i bild. Jag som skrivit heter Lovisa, är 22 år ung och har precis börjat resten av mitt liv! Kontakt: [email protected]

RSS 2.0