Lektion och kärlekstips

Sååå, igår hade jag hand om en egen lektion i Villa el Salvador. Ett gäng spralliga ungar som skulle få sina läxor gjorda, rita av sin framtid och leka av sig under tre timmar.
Det startade med läxhjälp som vanligt, och när de blev klara med det, en efter en satte jag de i arbete att måla av sin framtid, samtidigt som vi kalasade på vindruvor och frukt som jag tagit med mig. De som ville fick sen presentera sina framtidsplaner för gruppen, de flesta ville blir prinsar och prinsessor, hade sina egna slott med swimmingpool, massa djur osv. Någon målade ett stort flygplan med sig själv som en prins och förklarade att han ville resa till Sverige men att hans prinsessa inte syntes på bild för att hon var på toaletten, för tillfället.
Deras presentationstekniker hade var och en sin egna twist, en pratade med munnen full av mandarin, en annan kunde inte minnas vem som var vem av hans familj och stod och dividerade länge och väl, innan han kom fram till vem som hans bror respektive hans pappa.
 
Efter lektionen knallade vi iväg till deras lekplats, där vi lekte lite lekar, spelade fotboll, volleyboll mm. Men mitt under allt kom en utav tjejerna fram till mig och frågade om jag visste hur jag egentligen skulle få min drömprins (och refererade till alla framtidsmålningarna). Innan jag hinner svara får jag en lång redogörelse av denne 9-åring som "minsann vet hur det här med dejting går till". Först ringer man sin prins, berättade hon, och bjuder ut honom på middag, ger honom choklad och frågar hur det har gått på jobbet. "Ska jag inte ge honom blommor då?" frågade jag, men fick ett självklart "NEJ, det är hans som ska jag dig blommorna".
Sen när han har berättat att hans dag varit bra så frågar man när brollöppet äger rum. Och that's it!
Glöm alla självhjälpsböcker, artiklar på aftonbladet och diverse dejtingsiter; har har du svaret!
 
 


Kommentarer
Madde

Hahah ja döör va gulligt! Skönt med så enkelt "recept" med all den tjejens övertygelse kommer hon utan tvekan lyckas me sitt koncept ;-p

Svar: Ellerhur, och jag frågade om vad jag skulle göra om han säger att han inte har tid att gå ut med mig och då sa hon att jag måste överraska honom med hemlagad mat "bieeeen rica"... Haha, kunde inte annat än nicka och le :D
Lovisa

2013-10-11 @ 00:42:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisaperu.blogg.se

Den här bloggen har handlat om mitt liv i Peru, där jag spenderade 6 månader. Många upplevelser finns i text, men även i bild. Jag som skrivit heter Lovisa, är 22 år ung och har precis börjat resten av mitt liv! Kontakt: [email protected]

RSS 2.0