Ibland blir det inte som man tänkt sig...

Nej, det är en sak som är säker. För 6 månader sen trodde jag inte att jag skulle ligga här i min peruanska säng, i min peruanska lägenhet, med mina svenska raggsockor, ikväll. Ja, jag sover med raggsockor för det är rätt kallt här, husen är dåligt (om alls) isolerade och det är ruskigt höst-/vinterväder med grader under 20-strecket.
Nu är det bara 20 dagar tills Zandra beger sig mot Sverige igen, och lämnar mig ensam med sydamerikanernas dåliga humor, konstiga tidsvanor och ännu underligare ingrediensförteckningar i kokböckerna.
Anyway, 28 juli är ju som sagt Perus nationaldag, så om någon snäll Peruan läser detta och känner att hen vill ha sällis av en kul tjej på 22 jordsnurr, så kan hen höra av sig.
 
Den andra aspekten av att det inte blir som man tänkt sig, är det faktum att min och Zandras plan att åka till Machu Picchu havererade lite, så mitt enda resesällskap skulle bli mina svenska raggsockor, om inte en ny dörr öppnat sig- jag kanske får önskat, oväntat och efterlängtat besök i augusti nämligen!
 
En sak som är säker, är dock att jag inte kommer lämna perukernas land utan att ha besökt detta underverk:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisaperu.blogg.se

Den här bloggen har handlat om mitt liv i Peru, där jag spenderade 6 månader. Många upplevelser finns i text, men även i bild. Jag som skrivit heter Lovisa, är 22 år ung och har precis börjat resten av mitt liv! Kontakt: [email protected]

RSS 2.0