Från hjärtat

Jag får ofta höra att min musiksmak är lite, så att säga, urusel... Därför vill jag dela med mig av en ny vision jag har fått, kanske kan det få några av er att ändra uppfattning i ämnet.
Öppna din Spotify, iTunes eller helt enkelt YouTube och knappa in Nene Malo, som artisten heter. Låtarna formar mycket av vår tillvaro här borta och spelas i nästan alla sammanhang; på nattklubbar, på radio, på olika evenemang osv. Musiken är en stämningshöjare, så lyssna och njut!
 
Vidare tänkte jag dela med mig av en mindre trevlig upplevelse vi var med om. Vi hade varit i centrala Lima för lite turistaktiviteter och skulle ta oss därifrån till en marknad (också belägen i centrala Lima), varpå jag lite våghalsigt med orden ingen kommer ihåg en fegis ekandes i skallen, föreslår att vi tar en buss. Mycket riktigt kliver vi på en flygande fara och ber om en liten förvarning när vi är framme vid vår destination, de lovar dyrt och heligt att detta ska uppfyllas. Så vi sätter oss i godan ro, skrattar åt dagens upplevelser, sjunger lite Nene Malo (se ovan) och känner oss allmänt bekymmersfria. Efter en åktur på närmare halvtimmen börjar vi fundera på hur stort centrala Lima egentligen är, och frågar en trevlig herre i kostym, hur långt det kan vara kvar till vår hållplats. Mannen i fråga får svårt att hålla sig för skratt när han säger att vi passerade för ett bra tag sen. Jahapp, bara att kliva av då tänkte vi, fortfarande med en klackspark. Problemet var bara att vi klev av i ett område där man inte bör befinna sig som turist, speciellt inte med kamera, plånbok, mobiler osv. Detta skulle vi snart bli medvetna om, för vi vinkar till oss en taxi som med ett förvånat (kanske skräckslaget) uttryck ber oss sätta oss i bilen. Efter någon minuts körning åker vi av den stora vägen och han ber oss låsa alla dörrar.
Oops! Med dörrarna låsta och hjärtat hårt bultande rullar vi vidare hemåt och straxt börjar vi nynna på de ljuva tonerna av Nene Malo igen.
Nåväl, vi kom hem ordentligt och har lärt oss att en busstur utan uppmärksamhet kan leda till både det ena och det andra, men framförallt att Nene Malo faktiskt hjälper en i alla situationer, som stämningshöjare.
 
Skål för det (med den godaste kaffen Peru bjudit på, hittills)
 


Kommentarer
Maria

Nu får du ta det lite lugnare fröken, tänk på oss(mig) som börjar bli lite äldre. Kram på dig från världens bästa faster d.ä

Svar: Ja, jag lovar kära unga faster! Ingen mer busstur utan pepparsprayen. Kramar
Lovisa

2013-06-30 @ 21:34:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisaperu.blogg.se

Den här bloggen har handlat om mitt liv i Peru, där jag spenderade 6 månader. Många upplevelser finns i text, men även i bild. Jag som skrivit heter Lovisa, är 22 år ung och har precis börjat resten av mitt liv! Kontakt: [email protected]

RSS 2.0