Goodlife

Dagarna bara flyger förbi, snart är det dags att återvända hem igen (+/- 5 månader). Internet är inte på vår sida för tillfället och inte heller varmvattnet, så förutom att vi inte kan facebooka 24/7 så behöver vi springa till lägenheten bredvid om vi vill känna någon form av fräsch-het. Men, samtidigt, vad gör det?  Ingen har väl dött av att springa med blöta fötter på ett halt kakelgolv någon decimeter från en svindlande trappa utan trappräcken?!

Skämt åsido, den här veckan blev vi lovade, att detta skulle vara ordnat så vi håller alla våra tummar!


Vårt veckoschema ser för tillfället ut såhär (med vissa undantag):

Måndag: 1,5-2h buss till Villa el Salvador, undervisning engelska, matte & spanska 15-18, sen någon god mat på ett gatukök (ja, faktiskt är den god!).

Tisdag: ledig dag. Men jag har spanskalektion på kvällen 18-20, med Mercedes (hur coolt är det inte att min spanskalärare heter sååå!!!).

Onsdag: Som måndagar. Undervisning i Villa el Salvador 15-18 + gatuköksmat.

Torsdag: Vår egen idrottslektion i Pachacutec (den andra skolan). 1,5h bussresa dit och sen idrott 9.30-10.30.

Fredag: Som måndag/onsdag.

Lördag-Söndag: Alltid ledigt!

 

Nu på torsdag är det ju Sveriges nationaldag, så då har vi beställt en tårta med svenska flaggan på som vi ska ta med till barnen och deras föräldrar.

Perus independence-day är den 28/7, då ska det tydligen vara klackarna i taket för folket, så det ska bli kul att se. Dessvärre har jag blivit av med min roomie/causita till dess så det blir till att fira med locals bara.

 

Som sagt, mitt internet kommer och går lite som det vill, så säkraste sättet att nå mig är på mail/facebook, så ser jag det så småningom.

 

Te veo muy pronto!

-Lovisa

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisaperu.blogg.se

Den här bloggen har handlat om mitt liv i Peru, där jag spenderade 6 månader. Många upplevelser finns i text, men även i bild. Jag som skrivit heter Lovisa, är 22 år ung och har precis börjat resten av mitt liv! Kontakt: [email protected]

RSS 2.0