Nationaldagen Perustyle

Idag är det ju den där dagen då Gustav Vasa valdes till kung för knappt 500 år sen och Sverige blev självständigt (är du stolt nu pappa?). Från början var det endast svenska flaggans dag men idag betyder förstås den 6 juni mycket mer än bara dessa ord. Jag är inte rätt person att gå in på detaljer, men jag vet iallafall att Peru's självständighetsdag infaller 28 juli och är jättestor här, med raketer och fester (som sagt). Därför tyckte vi att det skulle vara kul att visa barnen i skolorna lite av Sverige, dagen till ära. Så vi har förberett en lektion i jenka (ja, lagom passande i förhållande till barnens nivåer), lite bilder hemifrån och en stor tårta med Sveriges flagga. Jag ska visa bilder senare, när vi kommit hem igen.
 
Bild från Villa el Salvador, vid fotbollsplanen där vi avslutade den dag med lite idrott/lek
 

Te veo muy pronto!
-Lovisa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisaperu.blogg.se

Den här bloggen har handlat om mitt liv i Peru, där jag spenderade 6 månader. Många upplevelser finns i text, men även i bild. Jag som skrivit heter Lovisa, är 22 år ung och har precis börjat resten av mitt liv! Kontakt: [email protected]

RSS 2.0