Revolution

Kamrater! Jag har äran att berätta att jag, för första gången i mitt liv, beställt en hel meny på McDonalds, den gyllene måsen, utan att be om något speciellt (utan lök och utan sås, brukar det låta). Lite av en milstolpe i mitt liv, så jag känner mig som en ny människa.
Det faktum att jag (nästan) dagligen äter kohjärta, har tryckt i mig kolever, rå fisk, marsvin och diverse okända ingredienser bekommer mig inte i den här frågan. Punto!
 
Vad mer? Hur mycket som helst har hänt! Vi har lärt känna de mest intressanta människor och knutit band som jag hoppas kommer vara. Vi har haft några upplevelserika dagar här borta, då vi bl.a. hunnit med att besöka Parque de las aguas, en stor park med 13 fontäner, den ena finare och mer spektakulär än den andra. Vi hade dessutom äran att ha med oss trevligt sällskap som förgyllde tiden.

Som jag nämnt tidigare så är det mycket trevligt folk här, som gärna vill dela med sig av sin kära stad och allt den erbjuder, den här gången var vi på en lugn pub för att ta ett par glas och en äldre herre ville lära oss dricka tequila, problemet var bara att han föredrog whiskey, så hans förslag om att smälla i oss salt, följt av whiskey och lime avböjdes vänligt men bestämt.
 
Zandra, min roomie, fyller år på söndag, vilket innebär firande förstås. Tyvärr kan jag inte säga vad kommande dagars innehåll ska bli, eftersom det är en överraskning för henne. (Ja, jag vet att du läser min blogg i hopp om att få reda på något!)
Jag kan däremot lova bilder efter att helgen har passerat.
 
Bilder från vattenparken
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisaperu.blogg.se

Den här bloggen har handlat om mitt liv i Peru, där jag spenderade 6 månader. Många upplevelser finns i text, men även i bild. Jag som skrivit heter Lovisa, är 22 år ung och har precis börjat resten av mitt liv! Kontakt: [email protected]

RSS 2.0