Saknat

Såhär cirka 11 464km hemifrån så är det mängder med saker man upptäcker att man saknar. Mer eller mindre värdefulla förtås, men alltjämt saknade. Därför kommer här en liten lista på saker som jag, från det ögonblick jag sätter min fot på svensk mark, kommer värdesätta mer.
  • Lösviktsgodis, skulle döda för en påse med mina favoriter just nu
  • Mjölk, visst det finns här men det smakar inte likadant
  • Jämnlånga människor runt omkring en, ja man upplevs ganska lång med sina 171cm här
  • Tvättmaskin, men måste samtidigt erkänna att det är ganska skönt att få kläderna tvättade och vikta på tvätteriet för ca 5kr/kg
  • SL, ja, jämfört med lokaltrafiken här är SL en fröjd för den organiserade
  • Kladdkaka, jag har provat varenda kladdkaka/brownie jag kan hitta, men inget går upp emot min egna
  • Benutrymme, på bussar och diverse olika sittplatser
  • Stoppskyltar som används, dom finns överallt men mer som dekoration än nödvändighet
Med detta inte sagt att jag ogillar sakerna här, tvärtom, det är både kul och utvecklande att stöta på så mycket skillnader!
 
Te veo muy pronto!
-Lovisa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisaperu.blogg.se

Den här bloggen har handlat om mitt liv i Peru, där jag spenderade 6 månader. Många upplevelser finns i text, men även i bild. Jag som skrivit heter Lovisa, är 22 år ung och har precis börjat resten av mitt liv! Kontakt: [email protected]

RSS 2.0