Marketing

Jag är nu inne på min sista studieperiod och har därmed startat mina sista två kurser, i marknadsföring och kommunikation i text, den ena på engelska och den andra på svenska. Det känns lite bitterljuvt, bittert för att det innebär att min tid här börjar lida mot sitt slut, men ljuvt för att jag snart har klarat av fem kurser, och kan lägga de bakom mig. Det är en utmaning att studera, det vet alla som gör det, för vissa är det enklare, medan andra måste lägga ner massor tid och energi för samma resultat. Jag har märkt att även om kurserna är roliga, intressant och tilltalande, är det svårt att koncentrera sig och ha disciplin när det finns så mycket annat som lockar runt omkring. Tex när jag sitter på bussen påväg till skolan; det kan man tycka är ett utmärkt tillfälle att studera, men istället söker sig blicken och tankarna till de förbipasserande vyerna. Jag borde ha åkt den vägen drygt 100 gånger (enligt snabb uträkning, som kan diskuteras), men ändå ser jag något nytt varje gång. Jag tror det är skillnaderna mot Sverige som tilltalar mig mest, när något är nytt här, så är det verkligen nytt.
Det är inte bara jag i Peru som är intresserad av marknadsföring, när jag hade med mig min 10kg-bok i ämnet till skolan i Villa el Salvador och förklarade med enkla ord att marknadsföring handlar om hur man säljer och får kunder att vilja köpa, så blev intresset stort och privatlektioner efterfrågades. Så det var bara till att börja översätta från engelska till spanska, på bilderna för Alessandra, en hängiven student.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisaperu.blogg.se

Den här bloggen har handlat om mitt liv i Peru, där jag spenderade 6 månader. Många upplevelser finns i text, men även i bild. Jag som skrivit heter Lovisa, är 22 år ung och har precis börjat resten av mitt liv! Kontakt: [email protected]

RSS 2.0