When nothing goes right...

Livet kan vara som ett kasettband, en VHS, det börjar med förtexterna, tiden i början av livet där alla de viktiga delarna presenteras, som kommer påverka hela livet, men som man kanske inte minns så mycket av. Sen börjar karusellen, med dagar som kanske vill spola förbi, spola tillbaka för att göra något annorlunda eller bara trycka på paus, för att stanna i scenen så länge man önskar. Det finns även en funktion som spelar bandet i slow-motion, kanske vill man att ett ögonblick ska vara under längre tid, eller är det så att man är fast i en spiral där tiden verkar gå sakta som för att plåga en, innan man till slut trillar ut på andra sidan. Oavsett vad för genre din film har, vilka scener du vill minnas eller glömma, så bör man minnas att livet ska levas, till punkt och pricka.
Lev livet på allvar, du kommer ändå inte ur det levande!
 
 


Kommentarer
Maria

Du är så klok Lovisa, man lever bara en gång. Kram

2013-09-20 @ 06:24:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lovisaperu.blogg.se

Den här bloggen har handlat om mitt liv i Peru, där jag spenderade 6 månader. Många upplevelser finns i text, men även i bild. Jag som skrivit heter Lovisa, är 22 år ung och har precis börjat resten av mitt liv! Kontakt: [email protected]

RSS 2.0